Učenici Marko Perišin i Vasilije Petrović iz odeljenja I-3 pod rukovodstvom nastavnika programiranja Nikole Kalojevića od 5. septembra drže radionice programiranja deci iz Svratišta. Ove radionice posledica su jedne lepe saradnje sa Centrom za integraciju mladih i Svratištem. Prošle školske godine prikupljali smo garderobu za mlade korisnike Svratišta, a nastavnik Nikola Kalojević najavio je niz radionica jednom prezentacijom o programiranju uopšte i prvim kodovima za kreiranje digitrona.
Od 5. septembra, svakog ponedeljka, oko desetoro dece dolazi u prostorije naše škole i uče najosnovnije parametre za programiranje. Učenici Marko i Vasilije veoma uspešno organizuju ove radionice. Oni su preuzeli uloge nastavnika i zaista uživaju u tom poslu. Podelili su uloge među sobom i naizmenično se menjaju, svaku radionicu jedan od njih spremi program, a drugi preuzima ulogu predavača. Marko i Vasilije kažu da su im učenici iz Svratišta odlični, da slušaju i da vrlo lepo shvataju. Na svakoj radionici đaci iz Svratišta uspešno shvate program, zahvaljujući našim učenicima-nastavnicima koji sve osmisle na zanimljiv i kreativan način.
Marko nam kaže: „Deca su sva iz osnovnih škola, uglavnom iz starijih razreda. Učimo ih najbazičnijim stvarima iz programiranja. Uglavnom, sve urade na kraju dobro, postavljaju pitanja, ali moram priznati da ima i onih kojima padne koncentracija pa Vasilije i ja sad shvatamo kako je to biti nastavnik.”
Vasilije je dodao: „Do sada smo ih učili da naprave kodove za tablicu množenja i kod za igricu Uhvati kocku. Nisu to komplikovani kodovi. Na primer igrica Uhvati kocku je zasnovana na linijama i prostim traženjem kocke uz pomoć tastera „gore”, „dole”, „levo”, „desno”. Sledeća radionica zakazana je za 9. januar.”
Decu iz Svratišta očekuje još mnogo interesantnih programa koje im spremaju đaci naše škole pod rukovodstvom nastavnika Nikole Kalojevića. Dosadašnje tri radionice nisu kraj ove lepe saradnje, deca iz Svratišta naučiće još mnogo toga da isprogramiraju uz pomoć naših učenika u ulozi nastavnika.