Najsavremenija IT laboratorija u ITHS-u. Zanimljive vežbe i praktično znanje.

Pogledajte kako izgleda najsavremenija IT laboratorija u ITHS-u, u kojoj naši učenici kroz zanimljive vežbe i zadatke u praksi primenjuju teorijska znanja iz stručnih predmeta. Uz najsavremeniju opremu i profesore koji su uvek tu da odgovore na sva pitanja, učenici utvrđuju naučeno kroz praktičan timski rad, obogaćujući svoje obrazovanje neprocenjivim iskustvom.

Direktna primena teorijskog znanja u praksi

Kabinet G16 pre svega je prilagođen nastavi stručnih predmeta, kao što su Elektronika, Osnove elektronike i Praktična nastava. Najmodernija oprema pruža fantastične mogućnosti učenicima, koji imaju priliku da vide kako ono što su naučili na časovima funkcioniše u praksi.

Mesto gde formule oživljavaju

Mesto gde formule oživljavaju

U laboratoriji je moguće izvršiti precizna merenja – npr. otpor napona struje može se izmeriti pomoću unimera, koji meri vrednosti za svaku veličinu. Moguće je vršiti i brojne laboratorijske vežbe u vezi sa elektronikom, energetikom i osnovama elektrotehnike.

Sve je osmišljeno tako da su učenici u potpunosti bezbedni prilikom rada u laboratoriji, jer se svaka vežba izvodi preko ugradnih maketa, što znači da ne postoji direktan fizički kontakt sa naponom i strujom. Svaka od tih maketa vrlo je pristupačna i jednostavna za upotrebu i lako se može otvoriti ukoliko je potrebno zameniti neku od komponenti u njoj.

Prednosti praktične nastave

Prednosti praktične nastave

Kako bi vežbe protekle u najboljem mogućem redu i učenici imali maksimalnu dobit od specijalizovanog tipa praktične nastave, na svakoj vežbi su dežurni nastavnici iz grupe stručnih predmeta, koji su uvek dostupni za konsultacije. Pre svakog časa praktične nastave oni pripremaju uputstva pomoću kojih učenici mogu na vreme da se upoznaju sa planom vežbi, što osigurava produktivnost i uspešnost časova.

Pored toga, rad u laboratoriji koristan je i za socijalizaciju i za timski rad, jer se učenici dele u  grupe, u kojima razmenjuju ideje i predloge i zajedno razmatraju potencijalna rešenja za zadati problem.

Zašto učenici vole časove u savremenoj laboratoriji

Učenici kroz praktičan rad mogu bolje da razumeju teorijski deo gradiva koji su savladali, odnosno mogu jasnije da sagledaju njegovu praktičnu svrhu i modele primene u svakodnevnom životu. Na ovaj način im se ukazuje na značaj stečenog znanja, što je od izuzetne važnosti za njihovo obrazovanje, profesionalni i lični razvoj i budući poslovni uspeh.

„Pre svega, na času u laboratoriji nastavnik pripremi uputstvo kojim nas uvodi u tok vežbe kako bismo što uspešnije uspeli da završimo ono što nam je zadato. Na početku svake vežbe nastavnik nas podeli u manje grupe, što je dobro, jer se na taj način učimo timskom radu i zajedno dolazimo do rešenja.”

Iva Milutinović, učenica 2. razreda

„Sve ono što radimo u teoriji primenjujemo u praksi i na taj način mnogo lakše savladavamo gradivo.”

Anđela Bjelanović, učenica 2. razreda

„Drago nam je što imamo priliku da radimo na maketama u ovakvoj laboratoriji i što profesorka uvek ima puno razumevanja i pokušava da nam što detaljnije objasni svaku vežbu da bi svako od nas mogao zapravo da vidi tu primenu elektronike u svakodnevnom životu.”

Ina Đipalo, učenica 2. razreda

Benefiti učenja u kabinetu G16

Utvrđivanje naučenog kroz praktičnu primenu
Sticanje funkcionalnih veština
Rad sa najsavremenijom opremom
Inovativan i interaktivan pristup učenju
Održavanje timskog duha
Razvijanje analitičkog i pragmatičkog razmišljanja
Osnaživanje motivacije za učenje u kreativnom okruženju
Savladavanje zahtevnog gradiva na zabavan i koristan način