Zahvaljujući učestvovanju u međunarodnim Erasmus+ projektima, Srednja škola za informacione tehnologije – ITHS u prilici je da radi na zanimljivim i korisnim zadacima koji će doprineti da nastava u Srbiji postane još kvalitetnija i da prati najnovije trendove u obrazovanju.
U okviru projekta „SpeakER”, čiji je cilj poboljšanje nastave stranih jezika, učenici i nastavnici ITHS-a kreirali su sajt https://speakerproject.eu/resources/, na kome možete naći informacije o projektu i našim partnerima i na kome će biti dostupni različiti materijali koje će svako moći da preuzme potpuno besplatno.
Zajedničkim radom i zalaganjem nastavnici ITHS-a kreirali su priručnik za nastavnike jezika „ER i jezici: savršen spoj?”, koji je dostupan i možete ga preuzeti na linku: https://speakerproject.eu/resources/. U ovom priručniku naći ćete uputstva kako da koristite „Escape Rooms” u nastavi sa svim potrebnim informacijama. Priručnik je dostupan na engleskom jeziku, a uskoro će biti dostupan i na svim jezicima partnera na ovom projektu. Ovo je prvi materijal koji je postavljan na sajtu, a u toku trajanja projekta očekuje se još korisnih materijala koje ćete moći da iskoristite na časovima jezika.
Uvođenje „Escape Rooms” kurseva jezika u nastavu doprineće razvoju veština učenika, njihovoj sposobnosti da rešavaju zadatke u grupi, ali će i proširiti njihovo znanje stranog jezika.
Učenje stranih jezika pomoću „Escape Rooms” kurseva
Projekat „SpeakER” usmeren je na podsticanje višejezičnosti i raznolikosti u EU kroz „Escape Rooms” kurseve stranih jezika. Ove igre se sastoje od scenarija u kojima učenici razvijaju veštine čitanja, pisanja, slušanja i govora na stranom jeziku rešavanjem jezičkih zagonetaka, dekodiranjem pisanih i audio poruka, komuniciranjem na ciljanom jeziku i istraživanjem okruženja punog izazova i tragova kako bi „pobegli” iz sobe.
Кoristeći „Escape Rooms” kreira se scenario u kojem su učenici okruženi elementima koji im omogućavaju da koriste određeni jezik. Učenici imaju zadatak da zajedničkim radom i rešavanjem zagonetaka pobegnu iz sobe u kojoj su bili zaključani, da otvore kovčeg ili da spasu učionicu.
Pored neophodnih veština za vežbanje stranog jezika, jedan od ključnih faktora za učenje jezika je i kulturno nasleđe. Kako bi učenici savladali jezik na najbolji način, neophodno je podučavati ih kulturi jezika koji oni koriste. Takođe, nastavnici neprestano treba da razvijaju svoje digitalne veštine kako bi odgovorili na izazove obrazovanja.