U okviru ciklusa radionica „Karijerno vođenje” sa učenicima III razreda Srednje škole za informacione tehnologije ITHS održana je radionica „U svetu vrlina i vrednosti”. Ciljevi radionice bili su da učenici nauče kako da se predstave, da se podstaknu na razmišljanje o vrednostima i da nauče da argumentuju svoje stavove. Poenta je, između ostalog, bila i da učenici razmisle koje su vrednosti bitne za određena zanimanja, ali i generalno u životu.
Učenici su veoma pozitivno regovali na ovu temu. Radionica je protekla dinamično i u dobroj atmosferi. S ponosom ističemo da su naši učenici III razreda pokazali zrelost i spremnost da na pravi način učestvuju u diskusiji.
Kreativni i korisni zadaci
U prvom delu radionice učenici su imali zadatak da se predstave tako što će uz svoje ime i prezime nacrtati ili napisati simbol koji je njima važan i koji ih na najbolji način opisuje. Luka Brajović, učenik III razreda, naveo je da bi ga nota najbolje opisala jer svira gitaru i muzika je hobi koji ga ispunjava, dok je Ana Zdravković izabrala violinski ključ. Simbolom olovke predstavio se Nikola Vukojičić, jer njom beležimo stvari i ideje koje želimo da zapamtimo i koje su bitne, a sloboda izbora je vrednost koju je istakao kao veoma važnu.
Učenik Strahinja Krstić sebe je opisao simbolom piramide bez vrha, jer smatra da razvoj i rad na sebi nikad ne treba završiti, dok je Pavle Prica nacrtao pesnicu jer ona predstavlja snagu i izdržljivost.
U centralnom delu radionice učenicima su podeljene kartice na kojima su bile navedene različite vrednosti koje se odnose na lične stavove, karijeru i odnose sa drugim ljudima. Svako od učenika je od ponuđenih kartica birao dve koje su mu bliske i koje ga opisuju.
Kao veoma bitne osobine učenici su prepoznali: istrajnost, tolerantnost, optimizam, stalni rad na sebi, ambicioznost, autentičnost i samopouzdanje.
Na kraju radionice, učenici su na piramidu vrednosti na kojoj su bila ucrtana tri polja – važno, vrlo važno i najvažnije, kačili svoje kartice u odgovarajuće polje i na taj način određivali prioritete.
Podsticanje kontinuiranog razvoja na ITHS-u
Učenici su saglasni da je ova radionica „Karijernog vođenja” bila veoma korisna jer ih je podstakla na preispitivanje sopstvenih želja i težnji i pružila im korisne informacije za dalji razvoj. Istakli su da im se dopada što ovakve radionice podstiču timski rad i aktivno učestovanje i što ne dopuštaju nezainteresovanost nijednog učesnika.
S obzirom na to da smatramo da je pored učenja veoma bitan i lični razvoj učenika, ITHS i Centar za karijerno vođenje će i ubuduće organizovati zanimljive i korisne radionice koje će ih motivisati i razvijati u svakom pogledu.