
Srednja škola za informacione tehnologije učesnik je projekta „Barcode” u okviru Erasmus+ programa, čiji su glavni ciljevi primena inovativnih nastavnih metoda i podizanje svesti o tome koliko su važne metode kodiranja kao jedan od alata koji se koriste za podučavanje učenika veštinama 21. veka.
Pored ITHS-a, u projektu učestvuju škole OOU „Dane Krapčev” iz Skoplja, „TOKI Secondary School” iz Turske i „Agrupamento de Escolas de Portela e Moscavide” iz Portugala, koju smo tokom prethodnih dana obišli.
Poseta portugalskoj školi „Agrupamento de Escolas de Portela e Moscavide”
Prvi dan je bio rezervisan za obilazak škole „Agrupamento de Escolas de Portela e Moscavide”, koja broji preko 2.500 učenika i 250 profesora. Škola podstiče i raznolika interesovanja učenika koji mogu, pored obaveznih predmeta, da biraju časove robotike, teatra ili umetnost. Svaki objekat škole je ukrašen različitim radovima učenika iz različitih oblasti, kao i dvorište, koje je ukrašeno mini-baštama koje uređuju učenici sa posebnim potrebama.
Nakon obilaska održana je radionica pod nazivom „Algoritmi u učionici”, čiji je cilj bio podsticanje algoritamskog razmišljanja. Radionica je organizovana iz dva dela, pri čemu su učesnici podeljeni u mešovite internacionalne timove. U prvom delu su rešavani logički zadaci, koje su pripremili domaćini, dok se u drugom delu svaki tim okušao u jednostavnom programiranju robota, gde je zadatak bio dovesti robota do određenog cilja na mapi.
Dan je završen kulturološkom razmenom, gde je svaki tim iz svih pet zemalja (Portugal, Srbija, Turska, Severna Makedonija i Litvanija) predstavio jednu od svojih nacionalnih igara, kao i neke od nacionalnih poslastica.
Drugi dan je protekao u znaku programiranja
Nakon razvijanja algoritama za različite probleme, drugi dan je bio rezervisan za programiranje. Zadatak svakog tima je bio da isprogramira robota tako da se kreće po određenoj scenografiji, koja se menjala i usložnjavala. Demonstrirane su različite upotrebe programiranog robota u realizaciji nastave iz različitih predmeta, fizike, geometrije i biologije.
Praćenje nastave u drugoj zemlji pomaže nastavnicima da se dodatno usavrše na polju edukacije. ITHS neprestano unapređuje nastavni proces i učešćem na projektima poput projekta „Barcode” učenicima i nastavnicima pruža priliku da steknu kompetencije koje će im pomoći da napreduju.
Nastavnici ITHS-a očarani lepotama Lisabonskog akvarijuma
Treći dan mobilnosti je protekao u znaku posete Lisabonskom akvarijumu (Oceanário de Lisboa). Drugi po veličini u Evropi, poseduje veliki broj raznih morskih životinja koje nastanjuju različite okeane.
Nalazi se u delu obale koji je zaštićen park prirode zbog retkih vrsta ptica koje nastanjuju samo ovo područje. Zbog zaštićenih vrsta koje se mogu samo ovde videti često ga posećuju deca i nastavnici portugalskih škola u okviru nastavnih aktivnosti. Nakon posete akvarijumu iskoristili smo vreme za vožnju gondolom, iz koje se pruža pogled na čitavu obalu zaliva Vasko da Gama.
Upoznavanje sa znamenitostima Lisabona
Područje Lisabona je naseljeno još od praistorije i obiluje prelepim građevinama raznoraznih stilova. Zato su četvrtog dana nastavnice ITHS-a prošetale gradom i upoznale se sa znamenitostima.
Prva u nizu znamenitosti bio je Jeronimski manastir, koji se nalazi na Uneskovoj listi svetske kulturne baštine, kao i Belemska kula, koja se nalazi na reci Taho. Belemska kula je izgrađena u 16. veku i služila je kao odbrana od brodova koji uplovljavaju u grad iz Atlantskog okeana. Ona je najpoznatija lisabonska ali i portugalska znamenitost.
Nakon ove posete, obišli su i centar Lisabona, koji se prostire na sedam brežuljaka. Sa njih se pruža prelep pogled na grad.
Poslednjeg dana održana je ceremonija zatvaranja
Poslednjeg dana posete održani su sastanci da bi se utvrdili datumi narednih akademskih mobilnosti, ali i da bi se sumirali utisci i doneli zaključci u vezi sa održanom akademskom mobilnosti u Portugalu.
Održana je i ceremonija zatvaranja, na kojoj su dodeljeni sertifikati učesnicima akademske mobilnosti.