U okviru projekta „Together to a Better Technology” Srednja škola za informacione tehnologije – ITHS ugostila je 23. avgusta delegacije iz srednjih škola „LPS Brăila” iz Rumunije i „Melvlana Anadolou Imam Hatip Lisesi” iz Turske, a zajedničke aktivnosti trajale su do 27. avgusta. Cilj projekta „Together to a Better Technology” je da se povećaju kvalifikacije nastavnika i učenicima i roditeljima pruže znanja koja će im pomoći da lakše upravljaju tehnologijom i bezbedno koriste internet.
Tokom petodnevne posete predstavnici škola su učestvovati u brojnim radionicama i predavanjima u okviru kojih su razmenjivati znanja i iskustva stečena tokom rada na projektu.
Zvaničan doček, zanimljivo predavanje o upotrebi web 2.0 alata u realizaciji nastave i obilazak Kalemegdana
Prvog dana posete direktorka ITHS-a Aleksandra Prokopijević je pozdravila gostujuće delegacije i u zvaničnom govoru predstavila našu školu. Usledio je obilazak Comtrade centra i međusobno upoznavanje. Nakon zvaničnog predstavljanja, koordinator projekta je zemljama učesnicima predstavio dosadašnje faze rada na ovom projektu i realizovane ciljeve. Usledio je kratak predah, a zatim predavanje o upotrebi web 2.0 alata u realizaciji nastave. Predavači su ukazivali na praktične primere kroz koje su uspeli da integrišu web 2.0 alate u savremenu nastavu informacionih tehnologija. Na kraju dana usledio je odmor i obilazak Kalemegdana.
Krstarenje Dunavom oduševilo strane delegacije
Drugi dan posete ITHS-u delegacija iz Turske i Rumunije iskoristili smo da napravimo kratak predah i realizujemo jednodnevni izlet. Organizovali smo krstarenje Dunavom kako bismo našim gostima predstavili istoriju i prirodne lepote naših istočnih krajeva. Bogata kulturna dobra Arheološkog parka Viminacijum, lepote Srebrnog jezera, postojanost i snaga tvrđave Golubac ostavili su jak utisak na naše posetioce, koji su na kraju dana bili puni lepih impresija. Na taj način uspešno smo završili drugi dan posete, a već od sutra su nas očekivala nova predavanja i radionice na kojima su naši profesori i gostujuće delegacije nastavili sa unapređivanjem svojih znanja i digitalnih veština.
Predavanje: „Upotreba VR naočara u nastavi”
Trećeg dana posete delegacija iz Rumunije i Turske profesori ITHS-a Tanja Bijelić i Ivan Đikić održali su predavanje o upotrebi VR tehnologije u nastavi. Pomoću multimedijalne prezentacije i praktičnih primera upotrebe VR naočara upoznali su inostrane kolege sa delom materijala koji naši učenici imaju priliku da koriste u nastavi. Uvodni deo prezentacije sadržao je kratak istorijat nastanka VR tehnologije, vrste naočara koje su danas u praktičnoj primeni i sajtove u okviru kojih mogu da se ažuriraju ili nađu novi VR materijali zasnovani na 3D tehnologiji. Predstavljeni su primeri koje naši nastavnici koriste u nastavi biologije, hemije i geografije kako bi učenicima omogućili neposredan dodir sa različitim oblicima i formama nastavnog gradiva. Istaknute su prednosti upotrebe VR tehnologije, a to je mogućnost sagledavanja nastavnog sadržaja sa različitih aspekata, što doprinosi njegovom lakšem razumevanju i usvajanju.
Predavanje: „Inovacije u učenju stranih jezika”
Četvrtog dana posete gostiju iz Rumunije i Turske nastavili smo sa organizovanjem zanimljivih i korisnih predavanja. Profesorke engleskog jezika Svetlana Stoiljković, Arabela Sadagić i Tamara Tolić održale su predavanje o inovacijama u učenju stranih jezika. Tokom predavanja predstavljen je sajt „Speaker”, koji su izradili učenici naše škole za potrebe projekta. Zanimljivo je da je ovaj sajt preveden na šest jezika partnera učesnika u projektu. Sajt sadrži brojne materijale koji pomažu nastavnicima da kroz primenu novih tehnologija približe učenicima gradivo iz nastave stranih jezika. Cilj predavanja je bio prikaz materijala koji su razvijeni tokom projekta, a namenjeni su kao pomoć učenicima pri usvajanju i razvijanju jezičkih veština.
Predavanje: „Web 2.0 alati u nastavi”
Poslednjeg dana posete gostiju iz Rumunije i Turske organizovali smo predavanje o upotrebi Web 2.0 alata u nastavi. Poslednjih godina se sve više insistira na aktivnom učešću učenika u nastavnom procesu, teži se aktivnoj nastavi u kojoj će učenik biti u središtu nastavnog procesa. Igra je nešto što je veoma blisko iskustvu učenika i upravo tu činjenicu treba iskoristiti, jer će na taj način znanja koja učenici steknu biti trajnija.
Kako smo svi svedoci promena načina na koji danas ljudi širom sveta međusobno komuniciraju i sarađuju, a takođe i činjenice da naši učenici kao „digitalni urođenici” odrastaju uz internet i da je on velikim delom prisutan u njihovom svakodnevnom životu, ne možemo izbeći realnost da su oni potrošači, distributeri i kreatori sadržaja na internetu. Upravo su to razlozi zašto naši nastavnici koriste veb-alate u nastavi i stvaraju svoju virtuelnu učionicu.
Upravo ove dve ideje bile su vodilje predavanja naših profesorki matematike Slađane Ćirice i Dese Ilić.
Kolegama iz Turske i Rumunije pokušale su da kroz igru, zabavu i konkretne primere iz prakse pokažu koliko časovi matematike mogu biti zanimljivi i interaktivni ako koristimo internet resurse. Tokom predavanja predstavljeni su sledeći alati:
Kolege su imale priliku da isprobaju neke od alata i maksimalno su uživale.
Predavanje je završeno izlaganjem svih prednosti koje nam nudi upotreba Web 2.0 alata u nastavi.
Na svim predavanjima i radionicama naglasak je bio stavljen na razvijanje veština za suočavanje sa sajbernasiljem i podučavanjem nastavnika, roditelja i učenika za bezbedno korišćenje interneta.