
Srednja škola za informacione tehnologije nije samo inovator i lider u obrazovanju već i škola koja spremno, odgovorno i predano radi kako bi svojim učenicima u bilo kojoj prilici pružila najbolje.
Vanredna situacija prouzrokovana pandemijom koronavirusa nije sprečila ITHS da sve aktivnosti koje su planirane prenese u online svet i tako učenicima omogući nesmetan nastavak školovanja uz redovno praćenje nastave, odlične nastavne materijale i vannastavne aktivnosti koje su u skladu sa propisima koji važe tokom trenutne situacije u zemlji.
DL platforma, koju koriste kako učenici, tako i nastavnici ITHS-a, omogućila nam je jednostavno, vrlo funkcionalno i kvalitetno postupanje u vaspitnoobrazovnom procesu. No, učenici su oduvek bili fokus rada u Srednjoj školi za informacione tehnologije, pa bi najbolje bilo da vidimo kakva su njihova iskustva sa učenjem na daljinu.
Učenica trećeg razreda, Marija Stopa, ističe sledeće:
„Iako smo i ranije koristili DL platformu zbog raznih IT kurseva koji su nam dodeljeni, sticajem okolnosti celokupna nastava se sada održava preko platforme. To uopšte nije predstavljalo problem i predavanja su se nastavila bez ikakvih smetnji. DLS je lepo organizovan, tako da svakoga dana imamo live predavanja, koja nam drže naši profesori u školi, kao i mogućnost da, ukoliko nismo mogli da odgledamo live snimke sa predavanja, možemo da ih pronađemo u video-arhivi. Kako bi proverili i utvrdili stečeno znanje, dobijamo brojne domaće zadatke, kao i razne projekte koje moramo uraditi do zadatog roka.
Sem toga, omogućene su nam chat konsultacije sa profesorima ukoliko neko ima pitanja u vezi sa predavanjem, domaćim zadacima ili projektima, mada, kao i ranije, možemo im se uvek obratiti i putem emaila. Pored toga, imamo i brojne testove znanja koji se odvijaju online. Veoma mi je drago zato što je nastava savršeno organizovana kao i dosad. Profesori se uvek trude da nam na najzanimljiviji način približe zadato gradivo i spreme nas za dalji IT put.
Sem obaveznih aktivnosti, tu su i vannastavne aktivnosti, koje nam je škola uvek pružala. Iako je vanredno stanje, omogućeno nam je virtuelno razgledanje najpoznatijih muzeja, među kojima je i „Luvr”, kao i razna svetski poznata pozorišta, na primer, „Metropoliten opera” u Njujorku. Nisam ni sumnjala u rad škole, još jednom je pokazala da je dorasla svakom izazovu.”
Maturantkinje Jelena Ratković i Petra Mitrović na tragu su onoga što je njihova drugarica Marija rekla.
„Zadovoljna sam što imam mogućnost da i u vanrednim okolnostima nastavim sa svojim školovanjem preko DL platforme za učenje na daljinu. Kao učenici četvrtog razreda, veoma mi je važan nastavak praćenja nastave zbog skorašnjeg upisa na fakultet, kao i mature. Pomoću DLS-a omogućeni su mi svakodnevno praćenje live stream predavanja, domaći zadaci pomoću kojih mogu da testiram dosad stečeno znanje, kao i vannastavne aktivnosti. Posebno mi je značajno to što su nam profesori uvek dostupni preko chat konsultacija, ali i preko emaila”, kaže nam Jelena, na čiju se priču nadovezuje Petra:
„Uvek sam imala želju da znam kako funkcioniše online nastava. Zbog trenutne situacije imam priliku da učim i pratim predavanja online i sva moja očekivanja su ispunjena, čak i premašena, da budem potpuno iskrena. Veoma sam zahvalna profesorima koji se trude da nam pomognu što je više moguće, jer nam na taj način ne olakšavaju samo učenje već i prolazak kroz celu ovu nezavidnu situaciju.”
Marko Sudar, učenik trećeg razreda, zapaža da ITHS svojim učenicima pruža mnogo, čak i u ovim uslovima.
„Online nastava koju nam pruža ITHS je zaista odlična. DLS je najbolja opcija za učenje, to sam brzo shvatio: zahvaljujući ovoj platformi, možemo da gledamo snimke časova koje nismo pratili uživo, domaći zadaci nam se redovno šalju, kao i podsećanje na rok za izradu zadatka. Naši profesori su i sada pokazali koliko im je stalo do dobre nastave i koliko su predani svom poslu i na tome im hvala.”
Pred učenike prvog razreda nova situacija u kojoj smo stavila je posebne i nove izazove. Taman su se uklopili u život ITHS-a, shvatili kako se radi, koji su zahtevi pred njima, koliko je zalaganja potrebno, a onda se sve to moralo transformisati.
Radica Spiridonova, učenica prvog razreda, podelila je sa nama svoje utiske u vezi sa učenjem od kuće. „Što se tiče DL platforme, moram da kažem da sam veoma zadovoljna. Nije teško uklopiti se u ono što pruža DL platforma, obavešteni smo o svemu, prijavljivanje na platformi je veoma lako i sve je nadohvat ruke. Imamo više opcija za učenje. Ukoliko propustimo neko predavanje, imamo mogućnost da to ispravimo zato što se u video-arhivi nalaze sva predavanja, koja možemo ponovo gledati bez obzira na to da li smo već gledali ili ne.
Profesori rade svoj zadatak maksimalno dobro, tako da sve to izgleda kao da smo i fizički prisutni na času, predavanja su veoma jasna i njihova podrška u ovim trenucima nam dosta znači. Domaći zadaci koje dobijamo su takođe super iz razloga što na taj način proveravamo svoje znanje, a i podstiču nas da radimo što više i da budemo aktivni. Sve dok poštujemo red, rad i disciplinu, imamo sve na raspolaganju. Organizacija celokupnog tima je veoma dobra, bez ikakvih nedostataka. Jedno veliko hvala celom timu ITHS-a, koji nam je omogućio sve kako bismo ostali u toku za naredne godine školovanja koje nam predstoje!”
Đorđe Đorđić, učenik četvrtog razreda, budući student nekog od tehničkih fakulteta, kako nam je rekao, trudi se da i iz ove situacije izvuče najbolje:
„U ovako teškim situacijama, kada učenici nemaju mogućnost odlaska u školu, ITHS-ova platforma za učenje na daljinu svakako olakšava rad. Nastava koja se održava preko live prenosa je dosta kvalitetna i profesori daju sve od sebe da i kroz ovaj način predavanja ne osetimo nikakve nedostatke, iako fizički nismo na času, stvara se osećaj da je učenik zapravo u učionici zajedno sa profesorom. Nastavnici se trude da održe naše radne navike na nivou zadajući nam razne domaće zadatke, projekte ili probleme koje treba da rešimo. Nastavnici fizičkog vaspitanja nam pomažu da ostanemo u kondiciji i treningu kroz razne vežbe i zadatke koje nam zadaju. Požrtvovanost profesora u ovim situacijama je ista kao i inače, čak bi se moglo reći i veća.”
Matilda Milisavljević, učenica drugog razreda, sagledala je situaciju opštije i rekla mnogo lepih stvari, na koje ITHS mora biti ponosan.
„Otkad je počelo ovo čudno stanje sa koronavirusom, ceo svet je šoku, jer niko nije očekivao ovako nešto. Jednom rečju – haos. Na moju sreću i sreću svih učenika ITHS-a, naša škola odavno ima razvijen sistem za učenje od kuće. Ovakav sistem rada možda nam je svima još uvek nepoznat, ali je svakako veoma dobro rešenje u ovim okolnostima. Iz moje perspektive, učenje mi na ovaj način nije teško, čak ovako stižem da se nekim predmetima posvetim temeljnije. Zahvalila bih se ovom prilikom svim profesorima i stručnim licima naše škole, koji su čak i u ovakvim situacijama spremni da nam predaju i da se za nas zalažu, kako ne bismo izgubili nimalo od obrazovanja, koje nam je, posle zdravlja, najpotrebnije.
Predavanja su veoma dobra, predavači još bolji. Svi se trude da što bolje i detaljnije objasne, a ako nam nešto nije jasno, tu su svakako chat konsultacije sa svakim profesorom posebno, gde učenici mogu pitati ako im nešto nije jasno u vezi sa gradivom. Ako propustimo kojim slučajem konsultacije, tu je uvek email, na koji nam profesori u što kraćem roku odgovaraju. Kada je u pitanju izrada domaćih zadataka, rokovi i težina zadataka su sasvim realni. Ja lično nemam poteškoća pri izradi domaćih zadataka, a ni pri snalaženju sa celom DL platformom. Mislim da smo u velikom plusu i da zaista idemo u korak sa najmodernijim svetskim školama kada je u pitanju obrazovanje i inače, a tek sada u ovim uslovima, to je potpuno jasna stvar. Ovo mi je samo još jedan od mnoštva pokazatelja da je ITHS pravi izbor za mene i da nisam pogrešila upisujući baš ovu školu.”
Nakon poruka kao što su ove koje smo čuli od učenika, Srednja škola za informacione tehnologije ne sme samo da ostane zadovoljna i ponosna iako za to ima više nego dobre razloge već spremno i odlučno mora da nastavi sa radom i zalaganjem kako bi pokazala da nema tog izazova za koji ona nema rešenje.
Mnoge generacije su pred nama, mnogo onih kojima će IT poziv biti odrednica na karti, a mi ćemo i sve buduće đake kroz svet IT-ja voditi odgovorno i predano, baš kao što to činimo i sada, kako bi znanje, uspeh i zadovoljstvo naših učenika bio naš vetar u leđa i ostao naš lajtmotiv.