
Centar za promociju nauke i ove godine je organizovao manifestaciju „Maj, mesec matematike”. Naša škola je učestvovala u ovom događaju, pa smo se ove godine upisali u matematičku mapu Srbije, te smo tako postali vidljiviji i prepoznatljiviji. Ove godine putovali smo oko sveta u potrazi za neraskidivom vezom matematike i geografije. U projektu je učestvovalo odeljenje I-1, kome je profesorka Slađana Ćirica razredni starešina i realizator projekta, ali su učestvovali i učenici Strahinja Vukić, iz odeljenja I-7, i Kritikos Lazaros, iz odeljenja I-4.
Projekat je započet još 15. aprila. Cilj je bila sistematizacija gradiva prvog razreda na intersantan način kako bi se učenici što bolje pripremili za završni test u junu. Kako smo započeli sve i kakva je bila naša uvodna prezentacija.
Takođe, približavanje projektne nastave učenicima, potom učenje po stanicama, kao i osmišljavanje aplikacija za pravljenje kvizova bili su nam ciljevi – i oni kojima bi učenici trebalo da teže i oni kojima će nastavnici ubuduće moći da unaprede svoje časove.
Istraživali smo Grčku, Egipat, Rusiju i Japan. Učenici su pripremili prezentacije sa zanimljivostima o ovim državama: zastave, anegdote, muziku, hranu… Teme iz matematike koje smo obuhvatili su: trigonometrija, racionalni algebarski izrazi, proporcionalnost, linearne jednačine i sistemi jednačina. Rezultate smo predstavili 20. maja, te analizirali ishode do kojih smo došli. Učenici su govorili o istraživanju, obradi podataka, radu u timu i metodi učenja po stanicama. Predstavljeni su kvizovi „Kahoot”, „Quizizz”, igrica „2D”, rađena u Unityju i Fotošopu. Za kraj su učesnici diskutovali o prednostima i manama ovakvog načina rada i davali predloge za poboljšanje budućih projekata.
Do kraja juna praćeni su rezultati učenika na završnom testu. Zaključili smo da treba što više tema obraditi na ovakav način, jer se znanje stečeno ovim putem odlično pokazuje i na formalnim proverama kao što je test.