
Učenici II razreda bili su od 14. do 21. aprila na studijskom putovanju klasična Grčka.
Prva destinacija koju su učenici posetili sa svojim starešinama bili su Meteori. Jedinstvenost srednjovekovnih manastira Sveti Nikola, Sveta Trojica i Sveti Stefan i razgledanje manastira Veliki Meteori bili su odličan početak upoznavanja vrednosti grčke kulture i savremene religije.
Nakon ovog obilaska usledila je poseta radionici za izradu ikona.
Na putu do Atine, grupa iz ITHS-a imala je priliku da svoj pohod nastavi preko Termopilskog klanca, gde su videli spomenik Leonidi i Spartancima.
Tako se spoj religijskih i istorijskih fakata pokazao kao odlična dobrodošlica i dobar uvod u upoznavanje Grčke. Panoramsko razgledanje Atine jedna je od aktivnosti koja se učenicima posebno dopala. Značaj i lepota koju su ponudili svojim izgledom i istorijom trgovi Sintagma i Omonia, zgrade Parlamenta, Kraljevske palate, potom Zevsov hram, Hadrijanova kapija, Olimpijski stadion i Akropolj pokazali su kako klasične vrednosti, podjednako kao i dela novije arhitekture, mogu na pravi način istaći važnost jednog kulturnog podneblja koje poziva na bolje upoznavanje.
Okrug Argolida, jedno od odredišta na kom su bili učenici ITHS-a, bio je pravi izazov. Išlo se peške preko Korintskog kanala, sa kraćim zadržavanjem, a potom je usledio odlazak za Epidaurus. Antičko pozorište iz IV veka p. n. e., baš kao i Mikena, te arheološki prostori Atrejeva riznica, Lavlja vrata i Kraljevska grobnica samo su podstakli znatiželju učenika, a otežali posao vodičima i domaćinima, jer su morali da odgovore na niz pitanja koje su nove destinacije i priče budile kod učenika.
Odlazak u Nafplion i obilazak prve grčke prestonice bili su ne samo značajno mesto za posetu već i istinski važna tačka ovog putovanja. Delfi, o kojima su učenici toliko slušali na časovima književnosti i istorije, bili su im sada pred očima u svoj svojoj veličanstvenosti, a sagledavanje i obilazak Apolonovog svetilišta i poznatog starogrčkog proročišta – Apolonovog hrama, Svetog puta, Riznice Atinjana učinili su da znanja koja su učenici imali budu potpunija, slikovitija i jasnija.
Posetu Solunu mnogi su izdvojili kao posebno značajnu. S jedne strane, učenici su imali priliku da bolje upoznaju sam grad: Belu kulu, Rotondu, Crkvu Svete Sofije, Internacionalno sajmište i Crkvu Svetog Dimitrija, a, s druge strane, videli su kako se čuva srpska baština, kroz posetu Zejtinliku – vojničkom groblju.
Izuzetno ispunjeno studijsko putovanje otkrilo je važnost antičkog nasleđa, ali i savremenih grčkih dometa. Učenicima je ponudilo mnoštvo sadržaja, a oni su se potrudili da izvuku najbolje – učeći, obilazeći i promatrajući. Na ovaj način zatvorili su svoja studijska putovanja i spremno očekuju ekskurzije koje im slede u trećoj i četvrtoj godini.