Srednja škola za informacione tehnologije ITHS uspostavila je saradnju sa obrazovnim programom Vikimedije Srbije u okviru projekta Viki-gimnazijalac. Predavači iz Vikimedije su u dva navrata dolazili i srdačno predstavili projekat Vikimedija, kao i to čime se on bavi. Nakon toga, učenici su saznali i sve o tome kako nastaje jedan članak na toj poznatoj i svima dostupnoj enciklopediji. Imali su priliku da čuju o samom jezičkom stilu, ali i da nauče kako da uređuju tekstove.

Kako svojim programskim aktivnostima Vikimedija Srbije podstiče upotrebu, stvaranje i širenje slobodnog znanja, potrebno je bilo da se prijave dobrovoljci koji bi nesebično podelili svoje znanje sa drugima i izdvojili malo vremena za postavljanje članka na internet stranicu. Svakom učeniku koji uspešno prođe ovaj kurs namenjen je i poseban sertifikat za učešće. Projekat je podrazumevao da se napiše potpuno novi članak, da se uredi neki već postojeći, da se sredi neki članak uz pomoć postavljanja digitalnih sadržaja ili da se prevedu članci koji ne postoje još uvek na našem jeziku. Naši učenici najviše su bili zainteresovani za prevođenje, pa su odabrali teme i prionuli na rad.
Kako je tekao rad na projektu Vikimedija
Svi učenici su prvo morali da otvore svoje naloge i da se tako prijave za kurs Viki-gimnazijalac, ali i da se registruju kao predstavnici Srednje škole za informacione tehnologije. U projektu su učestvovali sledeći učenici ITHS-a i odabrali su sledeće teme:
Katarina Serafin i Andrija Milojević: Optičko računarstvo;
Ivana i Milica Slijepčević: Šots (društvena mreža);
Strahinja Krstić: Juniks vreme;
Andrijana Marković: Zigalski listovi;
Nikola Kuzmanović: Rik i Morti (serija);
Teodora Ačanski: Briljantin (film).
Učenici su radili ukupno petnaest dana, samostalno i u grupama od po dva učenika, a njihov rad pratili su nastavnici, na čelu sa koordinatorom, profesorom engleskog jezika Anom Šarac. Kada su učenici upešno preveli članke, još jednom su nas posetili iz Vikimedije i pomogli našim učenicima da vizuelno urede svoj tekst, da naprave podnaslove, da urede reference, naprave unutrašnje veze i formiraju info-kutije.
Učenici su u ovom radu na projektu pokazali veoma dobre prevodilačke veštine i tehničko znanje i veoma nam je drago da su upravo oni pomogli širenju znanja, i da među člancima na Vikipediji možete naći i članke naših mladih đaka. Čestitamo svima na uspešno realizovanom projektu!