Dvadeset prvi vek je vreme u kom moramo da osvestimo svoje zablude, da probamo da bolje razumemo svet i njegove potrebe, da prihvatimo druge i budemo prihvaćeni. Svesni da danas, iako izloženi obilju informacija, ne umemo ili nismo uvek spremni da biramo ono što je dobro i korisno, tu smo da svoje učenike usmerimo ka dobrim i važnim stvarima.
Jedno u nizu predavanja koje smo organizovali u školi tokom decembra bilo je „Inkluzija kroz umetnost”.
Udruženje „Nebograd”, koje smo ugostili u ITHS-u u sredu, 18. decembra, predstavilo nam je način svog rada i borbe za inkluziju. Ovo udruženje se zalaže za neformalno obrazovanje putem alternativnih pristupa u prenošenju znanja – kroz muziku i druge vidove umetnosti.
Naša škola bila je deo akcije u okviru projekta „Edukacijom i kulturom do inkluzije”, koji podrazumeva održavanje četiri tribine u beogradskim školama u cilju promovisanja predstave i upoznavanja sa problemima osoba sa invaliditetom, čime će kroz umetnost šira društvena javnost postati osetljivija, te, a pre svega učenici beogradskih škola, prihvatiti različitost.
Prezenteri na ovoj interaktivnoj tribini bili su Matija Anđelković, muzički pedagog, i Natalija Lazić, pozorišni producent i majka devojke sa autizmom. Podsticajna i korisna pitanja stizala su od učenika, a naše gošće su se potrudile da svojim odgovorima približe probleme sa kojima se susreću deca koja se inkluzijom uključuju u školski sistem. Značaj ovakve tribine je višestruk, a nas raduje to što su ga naši učenici prepoznali.