Profesorke srpskog jezika Aleksandra Prokopijević i Marija Šaponjić zajedno sa našim učenicima bile su deo tribine „(Ne)Pismeno u 21. vek”, koju je organizovao Centar za karijerno vođenje Instituta za moderno obrazovanje. Tribina se održala u sredu, 7. novembra, od 18 do 20 časova u prostorijama Instituta za moderno obrazovanje u Beogradu. Ova savremena tema privukla je mnogobrojnu publiku, nastavnike, školske službe, ali i roditelje.
Na tribini su bili prikazani rezultati istraživačkog projekta koji je proteklih meseci sproveden u Srednjoj školi za informacione tehnologije u saradnji sa Institutom. Cilj istraživanja bio je da se prate čitalačke navike i interesovanja učenika, o kojima se govorilo tokom tribine. Svesni smo da su sve češća pitanja o pojmovnom određenju opšte i digitalne pismenosti, kao i književne i gramatičke nepismenosti u 21. veku. Zbog toga je ova tribina okupila stručnjake, ali i one kojima tek predstoji poslovni svet – učenike. Svi zajedno su pokušali da saznaju da li postoji razlika između čitača i čitaoca, kako se razvijaju čitalačke aktivnosti i različiti oblici pismenosti, koje su to vežbe za buđenje mašte i „čitanje u slikama”, koji su benefiti redovnog čitanja i kako prevazići problem učenika nezainteresovanih za čitanje.
Moderator tribine bila je dr Marina Petrović, direktor Instituta za moderno obrazovanje, a učesnici su bili studenti i profesori Fakulteta savremenih umetnosti, učenici i profesori srpskog jezika iz Gimnazije „Crnjanski” i Savremene gimnazije, a među njima i timovi iz naše škole. Profesorke Aleksandra i Marija su zajedno sa svojim đacima pripremile dve teme: „Ko to tamo čita, i šta čita?” i „Digitalna pismenost u funkciji znanja. Prikaz interaktivne mape sa putovanja Ive Andrića”. One su govorile o tome koliko je važno negovati čitalačke navike, a posebno da učenici vole ono što čitaju.
Pritom su istakle da, pored redovne lektire, oni zapravo mogu odabrati jednu koju bi sami preporučili i koja se njima dopala. Učenici ITHS-a su rekli da im se to najpre učinilo kao težak zadatak, ali da su ubrzo shvatili koliko postoji dobrih i kvalitetnih knjiga iz kojih su mnogo naučili i koliko je čitanje postalo zanimljivo i potrebno.
Posebnu pažnju privukao je najmlađi učesnik tribine, Vojin Prokopijević, učenik OŠ „Jovan Sterija Popović”. Vojin je sa svoje tačke gledišta izneo šta bi roditelji mogli da urade po pitanju toga da im deca više čitaju. On je temi pristupio vrlo iskreno i ozbiljno i najbolje uticao na publiku. Istakao je da su najveći problem nove tehnologije, koje su odnele prevagu nad knjigama, i da je deci neophodno uzeti sve „ometače” kako bi se pažnja usmerila na pravo mesto i kako bi se deca prepustila čitanju i uživanju u čitanju. Na kraju, publika je bila jednoglasna – najmlađi predavač je bio i najbolji predavač, što je samo pokazatelj koliko su deca iskrena i koliko moramo osluškivati njih i njihove potrebe i samo ih usmeravati na pravi način.