Redovno za učenike ITHS-a organizujemo radionice u okviru ciklusa „Karijerno vođenje”, koje ih na najbolji način pripremaju za IT karijeru. Za učenike II razreda ITHS-a održana je radionica pod nazivom „Veštine prezentovanja” – cilj je da se učenici pripreme za timski rad, da vežbaju prezentovanje, javni nastup i da razvijaju komunikacione veštine.
Za učenike IV razreda organizovana je radionica „Korporativne vrednosti”, koja motiviše učenike da diskutuju i iznose svoje mišljenje o profesionalnim i ličnim vrednostima.
Timski rad je najbolji
Učenici II razreda su se podelili u timove, da bi na što bolji način učestvovali u radionici, istakli svoje stavove i uradili zadatak. Svaka grupa je dobila karticu sa idejama kako bi se lakše motivisali i prodiskutovali o željenim temama.
Članovi prvog tima imali su zadatak da objasne kako planiraju svoje slobodno vreme, a predstavnik svakog tima je obrazložio njihov rad. Drugi su govorili o tome koliko je važna komunikacija u školi, porodici i među drugarima, neki su imali zadatak da odrede svoje prioritete, a neki da obrazlože kako planiraju naredni period.
Nakon izlaganja timova, svaka grupa je mogla da glasa za po njima najuspešniji tim. Sva tri odeljenja II razreda pokazala su da su spremna za javni nastup i da imaju izgrađene stavove.
Profesionalne i lične veštine
Učenici IV razreda imali su drugačiji zadatak. Oni su govorili o vrednostima – u vezi sa samim sobom, sa drugim ljudima, sa kompanijom i u vezi sa ličnim ciljevima. Učenici su određene vrednosti svrstali u odgovarajuće kategorije. Svaki učenik je za sebe birao karticu sa vrednostima koje predstavljaju njegov lični sistem vrednosti.
Na kraju časa učenici su u igri asocijacije sumirali sve što su tog dana saznali. Oni su argumentovali svoje stavove i pažljivo birali vrednosti kojima žele sebe da predstave.
Veoma je bilo važno podstaći učenike da razmišljaju na temu vrednosti i takođe čuti njihov stav i argumente u vezi sa tom temom. Učenicima su ove radionice ključne jer podstiču na diskusiju, komunikaciju, ali i na prihvatanje stavova koji su suprotni njihovim.